Forum for Kuldelinjen på Borgund VGS som er eneste yrkesskole mellom Trondheim og Bergen for VG2 Kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk, men også en møteplass for alle som jobber i kuldebransjen med kjøle-, fryse- og varmepumpeanlegg! I tillegg håper vi å være en møteplass for kuldemontører, kuldeteknikere, varmepumpemontører og andre som jobber med kulde og varmepumpe- og ventilasjonsteknikk.
Dere oppfordres til å delta her med tips, råd og ikke minst spørsmål om faget og gjerne utdanningen av VG2 elever på vår kuldelinje. Dette er ikke en offisiell skoledrevet Facebook-side, men den blir drevet av skolens faglærer og instruktør i kuldeteknikk på egen basis og eget ansvar med den hensikt å spre det glade budskap om hvor gøy og viktig det er å lære om og jobbe som kuldemontør/ventilasjonstekniker! :)
Skal du bli kulde-/varmepumpemontør eller ventilasjonstekniker må du gå et læreforløp som leder til fagprøve. Det vanligste er å starte på VG1 Elektro- og datateknologi eller TIP og så søke seg videre på VG2 Kulde- varmepumpe- og ventilasjonsteknikerlinjen på Borgund Videregående Skole. Borgund er den eneste yrkesskolen mellom Bergen og Trondheim som tilbyr denne linjen og vi tar mot elever fra hele fylket som ønsker å ta denne utdannelsen. Vi kan nærmest garantere lærlingplass og fast god jobb etter utdanning, ihvertfall om man er villig til å flytte ut hjemmefra :) Elever fra VG2 Kulde er svært ettertraktet i markedet og i bransjen og det er svært gode lønninger allerede som nyutddannet. Vi vil IKKE ha innlegg som er nedsettende om elever, lærere, firma eller kolleger.